NZOZ – Przychodnia „Na Browarnej” sp. z o.o. z siedzibą w Wałbrzychu ul. Browarna 3 uprzejmie informuje, że brakowaniem będzie objęta dokumentacja medyczna pacjentów poradni: chirurgii ogólnej dla dzieci, chirurgii ogólnej dla dorosłych oraz chirurgii urazowo ortopedycznej, którzy byli pacjentami Przychodni Specjalistycznej na ulicy Browarnej 3 w Wałbrzychu w latach 1970-2001.
Dokumentacja ta może zostać wydana pacjentowi lub osobie upoważnionej przez pacjenta na pisemny wniosek, który będzie złożony do dnia 30.04.2023 w Przychodni -„Na Browarnej” sp. z o.o. z siedzibą w Wałbrzychu ul. Browarna 3.
Wnioski należy składać w rejestracji poradni dla dzieci w godzinach od 8.00 – do 17.00
Po wyżej wymienionym terminie tj. 30.04.2023 r. dokumentacja medyczna zgodnie z obowiązującymi przepisami zostanie przeznaczona do brakowania (zniszczenia) bez możliwości jej odtworzenia.
Podstawa prawna: Art. 29.2 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
16 marca wchodzi w życie nowelizacja rozporządzenia ministra zdrowia z 5 marca 2021 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej opublikowana w Dzienniku Ustaw 8 marca. Wedle obowiązujących od dziś nowych regulacji prawnych ograniczono przypadki, w których przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej oferują teleporadę.
Jak informuje ministerstwo zdrowia,
1) lekarz nie może odmówić bezpośredniej wizyty, gdy pacjent nie wyraża zgody na teleporadę, gdy cierpi na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
2) Teleporada nie obowiązuje też w przypadku, gdy istnieje podejrzenie choroby nowotworowej, a także gdy dotyczy zdrowia dziecka poniżej 6 lat.
3) Wedle wytycznych, w formie teleporady nie może też odbyć się pierwsza wizyta u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, wskazanych przez pacjenta w deklaracji wyboru.
Kiedy nadal teleporada?
Wedle rozporządzenia pacjent skorzysta z teleporady nadal, gdy:
1) istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2 oraz gdy potrzebuje recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma jego dokumentację medyczną.
2) Teleporada wystarczy również w przypadku zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, również jak we wcześniejszym przypadku, gdy jest to kontynuacja poprzedzającego leczenia.
3) Dzięki teleporadzie można uzyskać zaświadczenia o stanie zdrowia, a także w przypadku porady kontrolnej dla dziecka do lat 6, ale tylko ustalonej podczas bezpośredniej wizyty i takiej, która nie wymaga fizycznego badania.
4) Przez teleporadę nadal u lekarza można uzyskać zalecenia, a także e-zwolnienie, czy e-receptę. W trakcie rozmowy z lekarzem można również otrzymać sugestię konieczności bezpośredniej wizyty w przychodni, a nawet kontaktu z pogotowiem ratunkowym, jeśli stan zdrowia pacjenta będzie tego wymagał.
Co istotne, ustalono też kwestie, kiedy teleporada ma nastąpić, co ma zapobiec odwlekania kontaktu z lekarzem i ustalania odległych terminów. Wedle NFZ teleporada powinna odbyć się nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście. Jest jeszcze druga opcja, to termin późniejszy, jeśli został ustalony w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Dokument ten zawiera informacje o warunkach udzielania teleporad i e-rozwiązaniach stosowanych w NZOZ – Przychodnia” Na Browarnej” sp. z o. o. , Wałbrzych, ul. Browarna 3 (Świadczeniodawca), zgodnie z § 3 p. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej.
Dokument jest przeznaczony dla pacjentów Świadczeniodawcy. Jego treść jest udostępniana:
w miejscu udzielania świadczeń przez Świadczeniodawcę (NZOZ – Przychodnia „Na Browarnej” sp. z o.o.)
na stronie internetowej Świadczeniodawcy: www. nabrowarnej.pl
telefonicznie (na żądanie pacjenta).
1. Informacje o warunkach udzielania teleporad Świadczeniodawca zapewnia możliwość pacjentom kontaktu w sposób umożliwiający nawiązanie połączenia ze Świadczeniodawcą bez zbędnej zwłoki.
1.1 Systemy wykorzystywane do udzielania teleporad Świadczeniodawca do udzielania teleporad wykorzystuje następujące systemy teleinformatyczne lub systemy łączności: Świadczeniodawca do udzielania teleporad wykorzystuje połączenia telefoniczne.
1.2 Ustalenie terminu teleporady
W celu ustalenia terminu teleporady prosimy pacjentów o:
kontakt telefoniczny ze Świadczeniodawcą pod numerem telefonu 74 842 24 76 do 79(tonowo 13 lub 14) lub 74 663 14 40 , Poradnia dla dzieci: 74 84 224 76 do 79 ( tonowo 27 ) lub 74 842 96 55, 799079967 od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 18:00,
nie później niż w pierwszym dniu roboczym, następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do Świadczeniodawcy albo
w późniejszym terminie, ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
1.3 Nawiązanie kontaktu z pacjentem
Sposób nawiązania kontaktu między Świadczeniodawcą a pacjentem w celu udzielenia teleporady jest uzależniony od wybranej przez pacjenta metody kontaktu ze Świadczeniodawcą (opisanych w części 1.1 Systemy wykorzystywane do udzielania teleporad). Sam kontakt jest nawiązywany w ustalonym wcześniej terminie i o wcześniej ustalonej godzinie. Świadczeniodawca podejmuje co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie krótszych niż 5 minut).
Świadczeniodawca nawiązuje kontakt telefoniczny z pacjentem w ustalonym wcześniej terminie i o wcześniej ustalonej godzinie. Podejmowane są co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie krótszych niż 5 minut).
1.4 Sposób udzielenia teleporady
Przed udzieleniem teleporady osoba udzielająca teleporady dokonuje weryfikacji tożsamości pacjenta, w szczególności na podstawie danych przekazanych przez samego pacjenta.
Połączenia telefoniczne Po potwierdzeniu terminu i godziny teleporady pacjent otrzymuje informację o numerze telefonu, którego będzie używać osoba udzielająca teleporady. Nie może to być zastrzeżony numer telefonu, ponieważ pacjent musi mieć pewność, że kontaktuje się z nim placówka medyczna w sprawie teleporady.
1.5 Sposób postępowania w razie braku kontaktu z pacjentem
Świadczeniodawca – w terminie i o godzinie ustalonych wcześniej – podejmuje co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie krótszych niż 5 minut).
Jeżeli opisane próby kontaktu z pacjentem nie przynoszą rezultatu, odnotowuje się informację na ten temat w dokumentacji medycznej pacjenta. W celu umówienia nowego terminu teleporady pacjent kontaktuje się ze Świadczeniodawcą w sposób opisany w części 1.2 Ustalenie terminu teleporady).
1.6 Bezpośredni kontakt z pacjentem
Jeżeli z uwagi na stan zdrowia pacjenta nie jest możliwe udzielenie teleporady, pacjent ma możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej, udzielonego w bezpośrednim kontakcie z pracownikiem Świadczeniodawcy.
Okoliczności uzasadniające taki sposób postępowania Świadczeniodawca ustala w porozumieniu z pacjentem lub przedstawicielem ustawowym pacjenta.
2. Instrukcje dla pacjentów
2.1 E-recepty
U Świadczeniodawcy istnieje możliwość otrzymania e-recepty.
W trakcie wizyty lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-receptę:
e-mailem (na adres e-mail pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako dokument zawierający kod kreskowy, który pacjent okazuje w aptece,
SMS-em (na numer telefonu pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu recepty i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje w aptece wraz ze swoim numerem PESEL,
w postaci wydruku (na żądanie pacjenta lub gdy pacjent nie podał e-maila ani numeru telefonu w Internetowym Koncie Pacjenta).
W wyjątkowych sytuacjach pacjent może także otrzymać dane do realizacji e-recepty w innej formie.
U Świadczeniodawcy istnieje możliwość otrzymania e-skierowania.
Podczas konsultacji lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać e-skierowanie na leczenie specjalistyczne lub do szpitala:
e-mailem (na adres e-mail pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako dokument zawierający kod kreskowy, który pacjent okazuje podczas rejestracji na wizytę. Pacjent może także podać 4-cyfrowy kod dostępu (znajdujący się na skierowaniu) i swój numer PESEL,
SMS-em (na numer telefonu pacjenta wskazany w Internetowym Koncie Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu e-skierowania i 4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje podczas rejestracji na wizytę wraz ze swoim numerem PESEL,
w postaci wydruku (na żądanie pacjenta, gdy pacjent nie podał e-maila ani numeru telefonu w Internetowym Koncie Pacjenta lub gdy pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta), który pacjent okazuje podczas rejestracji na wizytę.
U Świadczeniodawcy istnieje możliwość otrzymania e-zlecenia na wyroby medyczne.
Podczas konsultacji lub teleporady pacjent może otrzymać e-zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne (protezy, obuwie ortopedyczne, pieluchomajtki, sprzęt stomijny itp.):
na druku zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, z którym pacjent udaje się do sklepu medycznego lub apteki (bez konieczności potwierdzenia zlecenia w Narodowym Funduszu Zdrowia),
w postaci numeru zlecenia, który pacjent podaje w sklepie medycznym lub aptece wraz ze swoim numerem PESEL (bez konieczności potwierdzenia zlecenia w Narodowym Funduszu Zdrowia).
U Świadczeniodawcy istnieje możliwość zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych.
Badania dodatkowe, zlecone w trakcie udzielonego świadczenia, można wykonać u Świadczeniodawcy lub w podmiotach, z którymi Świadczeniodawca współpracuje w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych (szczegółowy zakres współpracy z innymi podmiotami leczniczymi jest uregulowany w umowach będących podstawą współpracy z tymi podmiotami).
Szczegółowa informacja o miejscu realizacji konkretnych badań zleconych znajduje się w tabeli poniżej.
Lp.
Nazwa badania
Miejsce realizacji
Godziny pracy
Nr telefonu
1.
Mammografia
Spec. Szpital Sokołowskiego, W-ch Ul. Sokołowskiego 4
+48 74 6489670
2.
RTG Pantomogram uzębienia
Wałbrzych, Senatorska 28a
9:30–18:45
+48 74 8419595,
3.
Protetyka stomatologiczna
Wałbrzych , Browarna 3
9:00-13:00
691 598 556
4.
EMG
ZOZ Świdnica ul. Leśna 27-29
+48 74 8517100
5.
Densytometria
Wrocławskie Centrum Zdrowia Wrocław, Podróżnicza 26/28
Każdy pacjent, który w deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej POZ wskazał Świadczeniodawcę jako placówkę medyczną, może założyć Internetowe Konto Pacjenta za pośrednictwem Świadczeniodawcy.
Założenie Internetowego Konta Pacjenta wymaga, aby pacjent dysponował:
założonym i potwierdzonym Profilem Zaufanym (Świadczeniodawca może wesprzeć pacjenta w założeniu lub aktywacji Profilu Zaufanego),